utorok 16. júna 2015

Neill, Chloe: Some Girls Bite

Upírčina. Rozhodne však nie „ďalšia upírčina“...

V CZ vyšlo pod názvom Holky někdy koušou.
Merit viedla pomerne pokojný vysokoškolský život, dokým... Ju raz v noci nepokúsal upír. Klasika. Nanešťastie sa z Merit napil len trošku, dokým ho nevyrušil iný krvisaj. Nevypil z nej dostatočne veľa aby ju premenil, ani aby ju zabil. Merit začína pomaly a bolestne umierať. Upír-vyrušiteľ stojí pred nepríjemným rozhodnutím – má ukončiť jej utrpenie a zabiť človeka alebo ju má premeniť? Ako vodca z jedného z popredných upírskych domov si nemôže dovoliť ľudskú obeť zavraždenú upírom, nieto ešte na vlastnom území...

Merit prekoná premenu a ocitá sa medzi bývalými ľuďmi, ktorí boli vybraní z pomedzi veľkej skupiny uchádzačov o upírstvo. Ona si však svoj nový druh, iné bydlisko, kopec storočných spoludomovníkov a poddanskú pozíciu neprosila.

-

Viem, že si teraz hovoríte, že dej ktorý som vám načrtla nie je v upírskom urban-fantasy žánri ničím novým, že dokonca pôsobí úplne stereotypne. Merit však nie je (snáď po prvý krát) žiadna kvetinka, ale ani superdrsná drsniačka, ktorá bez problémov zvládne každú situáciu. Je to mladá žena, ktorá si stojí za svojím názorom, nevie sa zmieriť s tým, že život, ktorý žila jej už nepatrí a že má dokonca poslúchať akéhosi 400 ročného upíra, ktorý ju ešte aj bez jej súhlasu premenil v upírku.

Prezradím, že v druhom ani treťom diely Merit ešte stále nebude zmierená so svojou situáciou, čo je po množstve urban fantasy s podobnou tématikou veľmi osviežujúce. Hrdinka sa ozaj správa tak, ako by sa v jej veku patrilo a nie ako naivka.

Aj mužský hlavný hrdina Ethan nie je na zahodenie. Má 400 rokov, je prísny a zásadový – už dlho žije bez emócii a na svoju ľudskú pôvodnú stránku už dávno zabudol. A nemieni sa meniť.

Pôvodne som knihu čítala v češtine, ale preklad mi nesadol a prešla som na anglickú verziu (čiže som zopár stránok bola zmätená inými výrazmi). Autorka sama má veľmi svojský štýl a chvíľu som si naň musela zvyknúť, ale sarkastický podtón a vtipné poznámky sa mi zapáčili.
Klišé je v knihách vítané, ide však o to, ako s ním spisovateľ naloží – a hoci začiatok pôsobil veľmi stereotypne, spisovateľka sa pohla dobrým smerom. Myslím, že túto sériu spolu s Vampírskou akadémiou radím k svojim dvom obľúbeným upírskym urban fantasy.

3 komentáre :

  1. ja mam rada upirciny...aj keby to bola "klasika"...no dobre...nie zas az taka twilight klasika xD sice som ho mala rada, ale uz som presytena...
    toto by sa mi asi pacilo, ale uz som unavena z knih na pokracovanie.... to hovorim uz roky a stale sa do toho zaplietam xD

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nejsem fanouškem fantasy, ale upíři mi byli vždycky tak nějak sympatičtí. Nevím, jestli bych sama od sebe po tomhle sáhla, ale když se nabídně příležitost, určitě tak učiním :)

    OdpovedaťOdstrániť

Autorka tohto blogu sa snaží odpovedať na vaše komentáre.