nedeľa 8. marca 2015

Kanojoiro no Kanojo

V CZ vyšlo pod názvom Každá jsme jiná.

Originálny názov: 彼女色の彼女
Rok vydania: 2007
Autor: Aoi
Mangaka: Yashiki Yukari
Počet volumes (zväzkov): 3
Počet chapters (kapitol): 18
Žáner: dráma, josei, romantika, zo života, šport
Typ: Japonská manga
_____

Mayu je módna dizajnérka, ktorá si akútne hľadá nové bývanie. Bývalý priateľ ju vysťahoval a ona so svojím malým príjmom nemá veľmi na výber. 
Je nadšená, že našla pomerne veľký byt za priaznivú cenu. Počas prvého dňa zistí, prečo je prenájom taký smiešny. Dom je totižto rozdelení na dve časti tenkou priečkou - nájomca číslo jedna má hlavný vchod, nájomca číslo dva má vchod zadný.
Zatiaľ čo v jednej polovici býva Mayu, ktorá väčšinu času myslí na seba, vyhýba sa práci a má materialistické sklony, druhú časť obýva Yuka. Je vekovo podobne stará, ale zároveň úplný protipól dievčenskej Mayu.
Yuka cez deň tvrdo cvičí, aby si splnila sen a stala sa profesionálnou ženskou boxerkou-zápasníčkou vo voľnom štýle. Po večeroch pracuje, aby si dokázala zarobiť na bývanie a stravu.
Mayu a Yuka sa skamarátia a motivujú jedna druhú. Tam, kde zlyháva jedna, druhá exceluje. Dokážu si navzájom pomôcť so svojimi problémami? 
_____

V prvom rade by som napísala, že mi to myšlienkou veľmi pripomenulo mangu/anime NaNa (snáď túto klasiku ani netreba predstavovať). Kanojoiro no Kanojo, alebo v češtine Každá jsme jiná však nemá natoľko vyvinutý dej a vykreslené postavy. Netreba sa čudovať, predsa len, nejde o dlhú mangu. Preto sa mi zdá, že práve dĺžka zohrala úlohu a mangu v čase veľkého československého manga boomu preložili do češtiny. Veď priznajme si, kto by v CZ alebo SK kupoval 30 zväzkov mangy? Áno, približne toľko ich priemerná manga má. 
Je mi jasné, že niečo dlhšie by sa na našom trhu neuchytilo. Tuším sa už zastavil aj český preklad Death Note.

Kresba v mange je fajn, nemám jej čo vytknúť. Celkovo mohli autori vytrieskať viac z príbehu, ale zjavne bolo ich zámerom vytvoriť niečo kratšie, čo si človek prečíta v priebehu jedného popoludnia. Mangu som čítala už druhý krát - pred pár rokmi sa mi páčila viac, teraz mi prišla ako lepší priemer. 

Páčilo sa mi, že Yuka a Mayu sa skamarátili a nebolo tam klišé typu "každá sme iná, tak si poďme navzájom spraviť zo života peklo". Mayu mi liezla na nervy, pretože mala niektoré vlastnosti, ktoré mám aj ja - a práve tie, ktoré by som mať nechcela. Yuka bola vyspelejšia, ak sa vôbec dá v rámci (iba) troch zväzkov aspoň trochu obľúbiť postavu, tak som si ju obľúbila.

Mangu by som odporučila niekomu, kto s týmto žánrom začína a kto si chce prečítať niečo (v rámci tohto žánru), čo nie je na svetelné roky vzdialené od reality. 

Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára

Autorka tohto blogu sa snaží odpovedať na vaše komentáre.