piatok 5. septembra 2014

BookBook

Ak netrávite minimálne dve hodiny denne na facebooku, toto vydarené video od IKEA ste možno nepostrehli. Keďže mám "nalajkovaných" zopár (ehm) stránok zaoberajúcich sa dizajnom, pár krát som už video videla.

O čo ide?

IKEA spravila reklamu, ktorá paroduje reklamy tabletov a mobilov. Veď posúďte sami, ako perfektne sa im podarilo spraviť reklamu na IKEA katalóg-knihu. ;)



IKEA katalógy už nejakú dobu pokladám skôr za dizajnérske knihy v mäkkej väzbe - keď si prelistujete staršie ročníky, prekvapí vás, ako sú stále aktuálne. 
/alebo je to len moja úchylka, listovať si v nich a v mysli si dotvárať svoju izbu/

Ako ich beriete vy? Listujete si nimi a hľadáte inšpirácie do svojej izby? Či je to pre vás len katalóg s vkusne nafoteným nábytkom?

7 komentárov :

  1. Pekný marketing, toto sa podarilo! :D Škoda len, že s tým prišla Ikea, ktorá vyrába nábytok a nie nejaké vydavateľstvo, kníhkupectvo na podporu predaja kníh. Ale aj takto je to dobré! :D

    Ja som na tom podobne, tiež si rada ikeáckym katalógom listujem a dumám nad tým, čo by bolo keby... :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mňa neprekvapuje, že firma zaoberajúca sa dizajnom prišla s niečím takto kreatívnym (veď toľko kreatívne nadaných ľudí tam pracuje). :)

      Vieš, chcieť aby to spravilo vydavateľstvo, ktoré ide v zabehnutých koľajach je... Hah. Veď posledná kreatívna vec boli čítačky a e-knihy.
      Hold, spraviť niečo inak nie je jednoduché :)

      Odstrániť
  2. ja milujem listovanie v Ikea katalogu a predstavujem si ako sedim v tych krasnych izbach, ked ma zaujmu xD
    genialna reklama!!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D
      Na zahraničným blogoch som si všimla, že už je aj trend si v IKEA fotiť tie izby, ktoré vyskladali dizajnéri. :)

      Odstrániť
  3. Reklama perfektná, ale predpokladám, že Ikea si najala margetingovú spoločnosť a tá im reklamu navrhla a vytvorila. Ich cieľová skupina bol mladý človek, ktorý si práve zariaďuje svoj byt/dom a tak museli zaujať a podarilo sa. Tieto katalógy mám rada a predajcovia už pochopili, že keď katalóg vyskladajú už s naaranžovanou ibzou, tak to uľahčí kupujúcemu rozhodovanie a zvyšuje tržby (človek kúpi viac vecí, ktoré sú na obrázku zladené).
    Úžasné reklamy sú napr. na Budweiser Ads (stačí zadať na youtube) , kde už zákazníci a fanúšikovia doslova čakajú, kedy bude natočený nový klip. Veľmi reklamou prekvapila letecká spoločnosť WestJet (na youtube video pod názvom WestJet Christmas miracle) , to bola neuveriteľná pecka a marketingová spoločnosť by mala dostať vyznamenanie za sentiment, ktorý vyvolala :)
    Táto reklama od Ikea bude tiež legendou, nápad je to naozaj skvelý, perfektná je tá časť, kde otvára poštovú schránku :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Myslím, že tá myšlienka je taká jednoduchá, že nápad marketingová spoločnosť už len zrealizovala :)
      Hoci reklama je určená vekovo 17-30, myslím, že katalóg celkovo nie je zameraný len na mladých. IKEA nábytok je jednoduchý, tvárny, to, že sa dá skladať na mieste je veľké plus, zničí sa ti - obmeníš, omrzí ťa - vymeníš dvierka.
      Myslím, že je to postavené na myšlienke - vidíš to a vieš si to predstaviť. Prídeš do obchodu, znova to uvidíš a môžeš si vyskúšať, či by to bolo u teba doma reálne. Ich veci spolu ľahko ladia.
      Ja to beriem ako dizajnérsku osvetu, že ľuďom pomocou katalógu ukazujú, ako jednoducho môže vyzerať ich byt fajn a že si ho doslova samy vyskladajú. Jednoducho, Slováci kombinujú nekombinovateľné a zaráža ma, že im (ja sa k tejto skupine neradím) tak málo záleží na tom, v akom prostredí bývajú.

      Poznám, poznám, bola som raz aj na takej akcii, kde sa premietali najlepšie a najhoršie reklamy. :)
      Toto som pridala, lebo mi to prišlo tematické (bookbook).

      Odstrániť
  4. Určite fajná reklama. Niekomu, kto miluje listovanie ako ja, môže prísť spracovanie reklamy zábavné v zmysle, hej, presne tak alebo zhruba tak ten katalóg využívam a preto ho mám rád a tým, čo sú viac elektronicky zmagorení sa IKEA podľa mňa snaží ukázať, že listovať v ich katalógoch fyzicky je skvelý zážitok, ktorý by mali praktizovať. :) Nech je človek ku ktorejkoľvek strane priklonení, táto reklama ho myslím zaujme a o to ide.

    OdpovedaťOdstrániť

Autorka tohto blogu sa snaží odpovedať na vaše komentáre.