streda 27. augusta 2014

AHA - slovenská výšivka

To, že sa umelecké dianie za posledné roky vcelku vzchopilo vedia všetcia tí, ktorí sa aspoň trocha zaujímajú. (vlastnosť uprednostňovať všetko zahraničné od ponožiek po aktuálne umenie je asi disciplína, v ktorej nás aspoň ešte generáciu-dve nik neporazí)

Preto veľmi poteší, ak sa z nemenovaného online časopisu (olé, prezentuje sa už aj domáca tvorba, aspoň trochu) dozvie o knižnom projekte ako AHA

"Kniha AHA spája tradičnú slovenskú výšivku so súčasným grafickým dizajnom a chce ukázať, že slovenská tradícia nepatrí len do múzea."
- sú slová autora, myslím, že viac netreba písať. 

Stránka startovac.cz funguje na princípe ako viac známy kickstarter.com. Zaujímavé projekty v plienkach, pri ktorých záleží na Vás, či dostanú šancu - a peniaze na realizáciu. Výška príspevku je zvyčajne rozdelená do viacerých kategórií. Za menší príspevok dostanete menší darček tematicky spojený s projektom, stredná kategória je cena produktu samotného, vyššia kategória je special edition+, s podpisom autora, špeciálnym prevedením, limitovaním počtom...

Tento knižný projekt (a preto o ňom aj píšem) mi prišiel sympatický už len z týchto dôvodov:
> tradičný slovenský dizajn výšiviek, ktoré sú jednoducho super, ale doteraz neboli tak pekne spracované (po dizajnérskej stránke)
> autor je hrdý na to, že pochádza z našej malej krajinky, čo vidno aj na knihe

O tom, že kniha dostala niekoľko dizajnérskych ocenení sa dočítate na ich stránke

Čo sa týka podobných kníh, mám pre ne slabosť, na konci ma však vždy odradí ich cena (nebudeme si klamať, ak človek nezarába, musí sa zamyslieť ako s peniazmi naloží). 35€ sa mi zdá veľmi priaznivô. Možno si teraz zaplátam svoje zlé svedomie slovenského ja (kedy som naposledy kúpila niečo nejedlé made in Slovakia? asi pohľadnice v SNG), ale mám tušenie, že túto knihu ocením aj po rokoch a je to taký slovenský must-have. Teraz už len na ňu našetriť (prečo nemôžu raz za čas pršať peniaze? Ale ako raz povedal jeden mladík sediaci za mnou v autobuse: "Ak nepiješ a nefajčíš, za mesiac-dva máš iPod. Nechápem, prečo z toho všetci robia vedu.")


                     

Novinky a viac info, hľa tuná link.

5 komentárov :

  1. wooooooooooooow, to by sa mi ozaj pacilo vlastnit taku knihu... a mala by sa vypustit aj dakde do sveta ;)))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. veru, podľa mňa táto sa do sveta dostane aj sama :) celé je to také milené - farebné výšivky, dizajn, milé video

      Odstrániť
    2. teraz ma napadlo, že fajn by boli plagáty s tými výšivkami - človek by si zarámoval a potešil vždy, keď by okolo prešiel :)

      Odstrániť
  2. Toto vyzerá vážne pekne, juj! Ešte mať tak peniaze :)

    OdpovedaťOdstrániť

Autorka tohto blogu sa snaží odpovedať na vaše komentáre.